Flere banktjenester har for lengst blitt digitaliserte, og hos noen er det ikke lenger mulig å benytte seg av analoge tjenester som for eksempel brevgiro og telegiro.
For enkelte kunder har det gått vel fort i svingene, og dermed henger de ikke med i utviklingen.
Likevel prioriteres analoge brukere i stadig mindre grad hos bankene, men her har DNB valgt å gå i motsatt retning.
Det er Bjørn Amsrud glad for.
Velger papirløsning
85-åringen fra Oslo er en av bankkundene som velger å ikke benytte seg av digitale tjenester. Han går for den gode, gamle papir-løsningen når han betaler regninger, og det har han tenkt å fortsette med.
- Det har bare blitt sånn at jeg aldri har kommet meg over på noen digital plattform. Jeg har ikke lagt inn anlegg for noe digitalt i huset mitt, som forøvrig er like gammelt som meg, ler Amsrud.
Han bruker ikke internett i det hele tatt.
- Det har forsåvidt gått helt fint hittil, fortsetter han.
- Blir aldri digitale
Det er flere selskaper og institusjoner som tilbyr datakurs for sine ikke-digitale brukere, men Amsrud har aldri benyttet seg av et slikt kurs, og det ønsker han heller ikke å gjøre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.