Denne artikkelen ble først publisert 14.mars 2018, og oppdatert 11.mars 2020.
Følg oss på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.
(Vi.no): - Vi har tidvis opptil dobbelt så høy etterspørsel som normalt, sier administrerende direktør Karl Alveng Munthe-Kaas i Kolonial.no, som er en rein nettbutikk for dagligvarer.
- I praksis vil det si at vi når maks kapasitet tidligere på dagen, og noen kunder vil oppleve å få beskjed om at vi ikke kan levere til neste dag men må bestille til dagen etter.
Oppdatert 13.mars: Kolonial.no har for tiden en ukes leveringstid ifølge Dagbladet. De jobber nå for å skaffe flere sjåfører, blant annet gjennom samarbeid med bedrifter som må permittere ansatte.
Munthe-Kaas vet ikke hvor stor del av de nye kundene som sitter i karantene, eller om noen av dem er i hjemme-isolasjon med påvist smitte. Men sjåførene som leverer mat på døra melder tilbake at flere kunder opplyser at de sitter i karantene ved bestilling. Når du bestiller mat blir du bedt om å opplyse om dette.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.