Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.
En stor del av DNBs kunder får i disse dager melding fra banken med krav om å legitimere seg på nytt. I slutten av forrige uke kunne Nettavisen fortelle at dette førte til lange køer utenfor DNBs filial på Karl Johan i Oslo - og at det også har vært vanskelig å få kontakt med banken både på telefon og på nett.
Da vi begynte å sende ut så mange brev, undervurderte vi responsen fra kundene. Vi undervurderte at det var mange som trengte trygghet for at vår henvendelse ikke var svindel - og at det mange som ønsket å ringe og si at «jeg vil legitimere meg». Der hadde vi ikke gitt god nok informasjon og det gjør vi noe med nå, sier Ingjerd Blekeli Spiten, leder for personmarked i DNB.
Det handler altså om at veldig mange kunder nå blir bedt om å legitimere seg på nytt.
Akkurat hvor mange dette gjelder, vil ikke DNB si – men det er kunder over hele landet, og det gjelder i all hovedsak de som har vært kunder siden før 2016.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.