DNB-kunder må legitimere seg på nytt

- Gjelder et betydelig antall kunder

Mange DNB-kunder får i disse dager melding om at de må legitimere seg på nytt. Det har ført til lange køer både på telefon, på nett - og i DNBs fysiske kontorer.

BER KUNDER LEGITIMERE SEG PÅ NYTT: DNB sender i disse dager brev til et betydelig antall kunder og ber dem legitimere seg på nytt innen tre måneder. Får du ikke gjort det, kan banken sperre kontoen din. Dette har ført til lange køer både på telefon og ved kontorene. Foto: NTB
BER KUNDER LEGITIMERE SEG PÅ NYTT: DNB sender i disse dager brev til et betydelig antall kunder og ber dem legitimere seg på nytt innen tre måneder. Får du ikke gjort det, kan banken sperre kontoen din. Dette har ført til lange køer både på telefon og ved kontorene. Foto: NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.

En stor del av DNBs kunder får i disse dager melding fra banken med krav om å legitimere seg på nytt. I slutten av forrige uke kunne Nettavisen fortelle at dette førte til lange køer utenfor DNBs filial på Karl Johan i Oslo - og at det også har vært vanskelig å få kontakt med banken både på telefon og på nett.

Da vi begynte å sende ut så mange brev, undervurderte vi responsen fra kundene. Vi undervurderte at det var mange som trengte trygghet for at vår henvendelse ikke var svindel - og at det mange som ønsket å ringe og si at «jeg vil legitimere meg». Der hadde vi ikke gitt god nok informasjon og det gjør vi noe med nå, sier Ingjerd Blekeli Spiten, leder for personmarked i DNB.

Det handler altså om at veldig mange kunder nå blir bedt om å legitimere seg på nytt.

Akkurat hvor mange dette gjelder, vil ikke DNB si – men det er kunder over hele landet, og det gjelder i all hovedsak de som har vært kunder siden før 2016.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.