Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.
For ei drøy uke siden skrev Vi.no at DNB fremdeles mangler legitimasjon fra kunder og at de hadde satt en 10-dagersfrist - og at banken kunne komme til å sperre kontoer.
Tirsdag denne uka kunne NTB melde om at DNB nå har begynt å sperre kontoene til kunder som ikke har kunnet legitimere seg innen fristen de har fått. Ifølge banken selv er dette noe de bare gjør om de ikke får kontakt med kunden etter flere forsøk over lengre tid.
Vi.no har spurt DNB om hva man kan gjøre dersom man skulle være en av de dette gjelder.
Sperret konto? Ta kontakt for legitimering
Kommunikasjonsdirektør i DNB, Vibeke Hansen Lewin, sier til Vi.no at myndighetene stiller krav om at de må ha lagret gyldig informasjon på kundene sine. I de tilfellene hvor de ikke har dette tar de nå kontakt med de kundene det gjelder.
- Å stenge en konto er siste utvei, og noe vi bare gjør om vi ikke får kontakt med kunden etter flere gjentatte forsøk, sier Hansen Lewin.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.