Vi.no er både en nettavis og en Facebookside for alle som er 50+ Er du en av oss? Følg oss her, og tips oss gjerne!
(Vi.no): - Jeg hater å se ordene «anti-aging» og «anti-wrinkle» på produkter – hva handler det om? Det bør heller handle om hvordan gjøre det beste ut av den huden du har!
Det sier moteikon og designer Victoria Beckham i et intervju i siste utgave av britiske Glamour. Anledningen er at hun selv har kommet med en hudpleieserie, men hun er ikke alene om å mene dette: Skal vi tro ekspertene og hudpleieprodusentene selv er nettopp begrepene som beskriver at man jobber mot rynker og at man skal bli så mye yngre, helt ut. I stedet vil du komme til å se mer av begrep som age better, better aging og pro-aging, som handler om hvordan eldes på beste mulig måte, ut i fra den huden du har.
Til å fronte disse kampanjene har produsentene funnet fram ikoniske forbilder som Jane Fonda (81) og Isabella Rosselini (67). Sistnevnte var kosmetikkfirmaet Lancômes hovedmodell fra 1982 til 1996. Da ble hun kassert fordi hun var for gammel, men tjue år etter kom Lancôme krypende tilbake med et nytt tilbud. Rossellini har uttalt at hun tror det er et annet merke i dag enn før.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.