Treningen du trenger i 40-, 50,- 60-, 70- og 80-årene

Denne treningen blir viktigere med alderen

Dessverre er det også den mange av oss kutter ut.

Muskelsvinnet begynner allerede i førtiårene. Dermed blir det mer å holde ved like om du vil bevare styrken og dermed balansen som du vil ha god nytte av i tiårene som kommer. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB
Muskelsvinnet begynner allerede i førtiårene. Dermed blir det mer å holde ved like om du vil bevare styrken og dermed balansen som du vil ha god nytte av i tiårene som kommer. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB Vis mer
Publisert

Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.

Det er vanlig at formen faller litt når vi blir eldre. Det betyr imidlertid ikke at det for sent å begynne å trene når vi er litt «oppe i åra», for effekten treningen har er like god uansett. All bevegelse er bra, uansett alder. Men i takt med at alderen øker, er det enkelte ting det er lurt å fokusere mer på.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Artikkelen krever Vi pluss abonnement

Nyttig og inspirerende nettavis for 50 +

Vi.no er nettavisen for deg som liker å lese gode saker rundt temaene helse, forbruker, økonomi, familieliv og teknologi.

PRØVETILBUD

1,- / 1 måned

ABONNER PÅ VI PLUSS NÅ

(Fornyes automatisk til 199,-/måned)

999,- / 1 år

ÅRSABONNEMENT

(Fornyes automatisk til 999,-/år)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer