Treningen du trenger i 40-, 50,- 60-, 70- og 80-årene

Denne treningen blir viktigere med alderen

Dessverre er det også den mange av oss kutter ut.

Muskelsvinnet begynner allerede i førtiårene. Dermed blir det mer å holde ved like om du vil bevare styrken og dermed balansen som du vil ha god nytte av i tiårene som kommer. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB
Muskelsvinnet begynner allerede i førtiårene. Dermed blir det mer å holde ved like om du vil bevare styrken og dermed balansen som du vil ha god nytte av i tiårene som kommer. Illustrasjonsfoto: Shutterstock/NTB Vis mer
Publisert

Følg Vi.no på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.

Det er vanlig at formen faller litt når vi blir eldre. Det betyr imidlertid ikke at det for sent å begynne å trene når vi er litt «oppe i åra», for effekten treningen har er like god uansett. All bevegelse er bra, uansett alder. Men i takt med at alderen øker, er det enkelte ting det er lurt å fokusere mer på.

Artikkelen krever Vi pluss abonnement

Nyttig og inspirerende nettavis for 50 +

Vi.no er nettavisen for deg som liker å lese gode saker rundt temaene helse, forbruker, økonomi, familieliv og teknologi.

PRØVETILBUD

1,- / 1 måned

ABONNER PÅ VI PLUSS NÅ

(Fornyes automatisk til 199,-/mnd)

999,- / 1 år

ÅRSABONNEMENT

(Fornyes automatisk til 999,-/år)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.