(Vi.no): Birger Vestmo, kjent fra NRKs radioprogram «Filmpolitiet», mener hemmeligheten bak enhver suksess på kino er å treffe flere aldersgrupper samtidig, kanskje med unge voksne som hovedfelt.
– Det er de som går mest på kino, og er også de som kinoenes annonsører er mest interesserte i, siden de har større kjøpekraft enn de yngste. Det er ingen tilfeldighet at den mest sette filmen akkurat nå er nyinnspillingen av «Løvenes konge».
Les også: Pass på hva du skriver på Vipps – hemmelighetene kan bli lest
- Hollywood liker sikre filmer
Han mener voksne her kan gjenoppleve nostalgiske øyeblikk fra sin egen barndom, mens barn får servert en historie alle vet de kommer til å elske.
– Hollywood har alltid likt «safe money», altså prosjekter med høy avkastning og liten risiko, og «Løvenes konge» er så avgjort en slik film. Brede filmer med høy publikumsappell er det de fleste ønsker å lage.
Han mener mangelen på vilje til å ta risiko kan føre til at en viktig målgruppe blir glemt.
– Lages det mange storproduksjoner som satser på 50+ målgruppa?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Vi er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på vi.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.